قیمت درب و پنجره دوجداره

سوالات متداول درباره قیمت در و پنجره‌های آلومینیومی و یو‌پی‌وی‌سی

قیمت درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیوم شرکت چهلستون

افراد در هنگام انتخاب در و پنجره‌ها ، با گزینه‌های مختلفی مواجه هستند. در بسیاری از موارد، پنجره‌های آلومینیومی گزینه مناسبی هستند زیرا پنجره‌های دوجداره  دوام بالایی داشته و از لحاظ ظاهری جذاب هستند. هرچند قیمت پنجره آلومینیوم نسبت به برخی پنجره‌های دیگر بالاتر است اما دلایلی وجود دارد که همچنان بسیاری از افراد به انتخاب این نوع پنجره‌ها برای منازل یا محل کار خود می‌پردازند.

قیمت پنجره های دوجداره آلومینیوم و هزینه نصب آن چگونه است؟

قیمت پنجره آلومینیوم به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل برخی موارد از جمله؛ مواد اولیه، نوع شیشه استفاده شده، ضخامت فریم آلومینیوم، اتصالات اضافه و تعداد جداره‌های شیشه است. همچنین برای نصب  در و پنجره‌های آلومینیومی، دستمزد نیروی کار نیز مورد محاسبه قرار می‌گیرد. مسلم است این هزینه‌ها، شامل تعبیه قاب مناسب پنجره در دیوار نمی‌شود.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هزینه کلی پرداختی توسط سفارش دهنده، می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی، نظیر نوع مواد اولیه یا متریال مورد استفاده، اندازه و نوع پنجره، نوع بازشو، مهارت فرد نصاب و موقعیت جغرافیایی پروژه تغییر کند. اما باید بدانیم که هیچ گاه، نباید کیفیت را فدای قیمت کرد و مشتریان عزیز باید توجه داشته باشند، کسب کیفیت مطلوب از پنجره‌های آلومینیومی، مستلزم پرداخت هزینه بیشتر است و این هزینه، با کاهش اتلاف انرژی توسط پنجره‌های دوجداره آلومینیومی، جبران می‌شود.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب پنجره های آلومینیومی چیست؟

در حالی که پروفیل پنجره‌های آلومینیومی معمولی، تماماً از آلومینیوم ساخته شده است، نوعی دیگر از پروفیل‌ها وجود دارد که از یک لایه آلومینیوم کشیده شده بر روی چوب تشکیل می‌شوند. این نوع پنجره‌ها، نمای چوبی زیبایی را در داخل ساختمان ایجاد کرده و در خارج از ساختمان با استفاده از پوشش آلومینیوم، به نفوذناپذیری در برابر هوا و دوام پنجره کمک می‌کنند. از این رو، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

همچنین انواع مختلفی از بازشو‌ها برای پنجره های آلومینیومی وجود دارد که شامل باز شوها یک طرفه، دو طرفه، چرخشی و ریلی، ثابت، سایبانی و … می شود. قیمت پنجره‌های آلومینیومی با بازشوهای مختلف، متفاوت است.

از طرف دیگر شکل و اندازه در و پنجره‌های آلومینیومی نیز بسته به نظر مشتری قابل تغییر است. رایچ ترین شکل برای پنجره‌ها، مستطیلی، مربعی و به ندرت منحنی است.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب پنجره‌های آلومینیومی ، پرداخت و رنگ آنهاست. انتخاب رنگ در این پروفیل‌ها هم از تنوع بالایی برخوردار است. دو نوع پرداخت رایج در پروفیل‌های آلومینیومی، پرداخت‌های برنزی و آلومینیومی است. ارزان‌ترین پنجره آلومینومی اغلب عایق بندی مناسبی برای انرژی و حرارت ندارند. در مقابل پنجره های دوجداره و سه جداره آلومینیومی، می‌توانند عایق مناسب‌تری برای هوا و حرارت و صوت باشند.

آخرین عامل تاثیرگذار بر انتخاب پنجره‌های آلومینیوم –که مهم‌ترین عامل هم محسوب می‌شود- اندازه پنجره است. پنجره‌های آلومینیومی در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند که برای تهیه بهترین پنجره آلومینیوم با اندازه مناسب و قیمت مناسب درب و پنجره دوجداره می‌توانید با شرکت در و پنجره دوجداره چهلستون تماس حاصل فرمایید.

قیمت پنجره دوجداره UPVC – شرکت چهلستون

قیمت پنجره دوجداره upvc  را نمی توان بدون دانستن ابعاد پنجره و تعداد بازشوهای آن بطور دقیق محاسبه کرد چرا که قیمت پنجره دوجداره به میزان پروفیل مصرفی بر اساس متر طول و مقدار شیشه دو جداره بر اساس متر مریع و تعداد بازشوها و یراق‌آلات آن بستگی دارد.  برخی از موارد تاثیرگذاردر قیمت این نوع پنجره‌ها شامل:  ابعاد پنجره بر اساس میلیمتر، نوع پروفیل، رنگ آمیزی، لمینیت، یراق‌آلات استفاده شده، نوع شیشه و .. است.

در نوع فریم پروفیل مصرفی این عامل که نوع پروژه بازسازی یا نوسازی است مورد اهمیت است. زیرا فریم پروفیل مصرفی برای تعویض یک پنجره که قبلا از نوع آلومینیوم، آهن و یا هر جنس دیگری بوده با فریم پروفیل مصرفی برای ساخت پنجره برای ساختمانی که در حال ساخت است، تفاوت دارد که در اصطلاح پروفیل مصرفی تعویضی را فریم بازسازی و فریم پروفیل نوع دوم را فریم نوسازی می‌گویند.

ممکن است تعدادی از فروشندگان پنجره دو جداره یو پی وی سی قیمت این محصول را بر اساس متر مربع اعلام کنند. در صورتی که این امر کاملا اشتباه است و هدف ارائه یک قیمت مبهم است که بتوانند در فرآیند کاری آن را تغییر داده و محصول را با قیمت دلخواه ارائه کنند و در نهایت مشتری نباید قیمت پنجره‌های ثابت را که فاقد هر گونه یراق و بازشویی است را با قیمت پنجره‌های متحرک مقایسه کند.

چرا قیمت پنجره دو جداره را نمی توان متر مربعی ارائه کرد؟

در جواب پرسش فوق باید گفت که شما دو عدد پنجره یو پی وی سی را در نظر بگیرید که یکی از آنها پنجره تک لنگه ثابت است و دارای ابعاد ۱ متر در ۱ متر است و دارای متر طول پروفیل مصرفی ۴ متر طول

بوده و فاقد بازشو، لولا و یراق آلات است و در طرف دیگر ما پنجره‌ای در ابعاد ۱ متر در ۱ متر داریم که دارای دو لنگه بازشو و چهار لولا و دو ست یراق آلات دو حالته است.

نتیجه در مورد اول متریال مصرفی صرفا ۴ متر پروفیل و ۱ متر مربع شیشه بوده و در مورد دوم حدود ۱۱ متر طول پروفیل، ۲ عدد دستگیره، دو ست یراق دو حالته و ۴ عدد لولا. حال خود قضاوت کنید آیا ۱ متر مربع این محصول در این دو نوع می تواند هم قیمت باشد؟!
لذا قیمت پنجره دو جداره upvc صرفا با محاسبه نوع بازشو، تعداد بازشو، نوع یراق آلات می‌تواند محاسبه شود. چرا که در این صورت محاسبه قیمت متر مربعی همیشه قیمت بالاتر محاسبه می‌شود و این قضیه کاملا به ضرر مشتری است . لذا مشتریان بایستی آگاه باشند که برای پنجره‌های ثابت خود که نه یراقی دارند و نه بازشویی، نباید قیمت بالاتری را پرداخت کنند.

 

 آیا طراحی‌های مختلف هم  در قیمت پنجره upvc تاثیری دارند؟

طراحی در پنجره‌های دو جداره یو پی وی سی مهم است و بهتر است در انتخاب طرح قاب‌ها و بازشوها دقت بیشتری کرد، چرا که پنجره‌های یو پی وی سی در قاب‌های ثابت و متحرک ( بازشوها) دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و می‌شود با دقت در طراحی و در نظر گرفتن کاربرد هر پنجره از صرف هزینه‌های اضافی در قاب‌هایی که ما نیاز به بازشوی آنها نداریم، جلوگیری کرد و همچنین نمایی استاندارد و صحیح به پنجره‌ها بخشید. از طرفی نیز در قاب‌هایی که ما نیاز به بازشوی ضروری داریم، می‌توانیم با قرار دادن بازشو کاربری مورد نیاز را تامین کنیم . چرا که عدم دقت در طراحی اولیه، موجب صرف هزینه‌های مجدد می‌شود . یکی دیگر از مواردی که در طراحی اولیه مهم است و بایستی در نظر گرفته شود، توجه به حریم بازشوی هر قاب است تا با طراحی صحیح در عرض و ارتفاع، حریم پنجره تداخلی با پیرامون خود اعم از پرده، شیرهای سینک آشپزخانه و دیگر موانع احتمالی نداشته باشد تا ما دچار هزینه های ترمیمی و تغییرات آتی نگردیم.

استفاده از یراق آلات غیر استاندارد برای کم کردن قیمت پنجره‌های دو جداره upvcچه پیامدهایی دارد؟

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه قیمت دو محصول بایستی در نظرگرفت، یراق آلات پنجره‌ها است. چرا که برخی از تولید کنندگان برای آنکه قیمت برآورد پنجره دو جداره یوپی وی سی را پایین جلوه دهند، از یراق‌آلات متفرقه و غیر استاندارد استفاده می‌کنند و این ضربه ی زیادی به کیفیت محصول خواهد زد. زیرا یراق آلات در پنجره یو پی وی سی صرفا در لولاها و دستگیره‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه بصورت کمربندی دور تمامی قاب را احاطه کرده تا بالاترین کیفیت بسته شدن را داشته باشد و اگر از محصولات متفرقه استفاده گردد، نه تنها کیفیت لازم را به هیچ وجه تامین نمی‌کند، بلکه در کوتاه‌ترین زمان کل قاب را نیز دچار مشکل کرده و ما را دچار صرف هزینه‌های مجدد می‌کند. لذا از بکارگیری یراق آلات متفرقه جدا خودداری کنید.

شیشه‌های دو جداره استاندارد و تاثیر آن در قیمت پنجره upvc

یکی دیگر از عواملی که در قیمت پنجره شاید تاثیر اندکی داشته باشد، عدم استفاده از شیشه‌های دو جداره استاندارد پنجره دو جداره یو پی وی سی است.شیشه های دوجداره بطور استاندارد بایستی دارای اسپیسر و کیفیت مرغوبی باشند و بصورت مکانیزه تولیدگردد تا خطای انسانی موجب کاهش کیفیت در آن نشود. البته قیمت شیشه‌های دو جداره مرغوب تاثیر زیادی در هزینه‌های کل محصول ندارد ولی لزوم استفاده از شیشه های دوجداره استاندارد بالا بسیار مهم است،شیشه های دوجداره بایستی دارای گاز استاندارد آرگون میانی بوده و خود شیشه ها نیز از شفافیت بالایی برخوردار باشند. چرا که شیشه‌های نا مرغوب دارای موج سطحی و خم جانبی هستند که این امر موجب می ‌شود تا شفافیت پنجره کم شده و ما تصویر را با موج‌های درهم آمیخته داشته باشیم و از طرفی گاز آرگون یکی از اصلی‌ترین عامل عایق‌سازی پنجره‌های دو جداره upvc است. لذا در انتخاب محصول و تولید کننده بایستی به این موارد توجه کرد تا از قابلیت کامل محصول بهره‌مند شویم و از انتخاب شرکت تولیدکننده‌ای که با استفاده از متریال شیشه نامرغوب، محصولی فاقدکیفیت ارائه می‌دهد، پرهیز کنیم.